Náš tým

pedagožka a lektorka

Mgr. Petra Jonášová

Ve speciální pedagogice jsem začínala jako dobrovolnice v základní škole pro děti s kombinovaným postižením. Během dvou let jsem si potvrdila, jak mě tato práce těší a začala obor studovat. Zároveň jsem působila jako asistentka pedagoga a po absolvování studií na Univerzitě Karlově jsem nastoupila na místo učitelky k dětem se středně těžkým mentálním postižením. Mimo pracovní dobu jsem se věnovala doučování dětí se speciálními potřebami a byla jejich osobní asistentkou na ozdravných pobytech. V současné chvíli působím jako školní speciální pedagožka a výchovná poradkyně.
Postupem času se poptávka rodičů po mých službách tak zvyšovala, že již nezbýval čas na všechny, tak přišel nápad oslovit i další schopné kolegy a kolegyně z oboru a vytvořit vlastní volnočasové aktivity pro děti, které se běžně těžce dostávají na zájmové kroužky či příměstské tábory kvůli nedostatku odborného personálu.
Nově jsem také zakladatelkou a ředitelkou neziskové organizace Oddech, volný čas, z. ú. 


lektor

Filip Kladišovský

Filip je zkušený lektor a asistent, který po absolvování Střední uměleckoprůmyslové školy prošel kurzem asistenta pedagoga. Jako lektor vedl zájmové činnosti v ateliéru Tuba v Liberci. Později působil jako asistent pedagoga, lektor kroužků a zástup učitele na základní škole. Po přesunu do Prahy byl asistentem pedagoga v mateřské i základní škole pro děti s mentálním postižením a poruchami autistického spektra. Vedl též školní družinu v základní škole speciální a průbežně se věnoval volnočasovým aktivitám pro děti se speciálními potřebami. S Filipem jsme začali spolupracovat na základě stejného respektujícího přístupu ve výchově a vzdělávání. Filip je aktuálně studentem speciální pedagogiky na vysoké škole Ambis. Nově je také učitelem na soukromé speciální škole.


asistentka

Kateřina Klašková

S Katkou spolupracujeme už roky po tom, co při svých studiích (Blízkovýchodní studia na ZČU) absolvovala kurz asistentky pedagoga na Vyšší odborné škole MILLS. Katka vyniká schopností se neustále učit a dozvídat nové věci, zároveň má za sebou přes tři roky intenzivní praxe ve škole s dětmi s mentálním postižením. Spolupráci jsme navázaly, jelikož Katky přístup k dětem byl od začátku přirozeně respektující a laskavý.
 


lektorka

Mgr. Magdalena Pešlová

Během bakalářského studia na Jihočeské univerzitě jsem začala pracovat v centru pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením ARPIDA jako osobní asistent u dětí a dospělých. Během této doby jsem také vycestovala na tříměsíční zahraniční stáž do Zambie jako dobrovolnice. Navazující studium speciální pedagogiky jsem absolvovala na Univerzitě Karlově. Tou dobou jsem rovněž pracovala jako učitelka v katolické mateřské školce, kde jsem pracovala převážně s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Po absolvování studia jsem nastoupila jako třídní učitelka na základní škole speciální v Praze. V současné době jsem mámou na plný úvazek (na mateřské dovolené).

administrátorka

Radka Kurucová

Radka pracuje na pozici senior supervisor jednoho z týmů firmy Witte Automotive. Většina jejích zkušeností je práce s lidmi, což je práce, která ji naplňuje a dává jí smysl. V naší organizaci si plní svůj dávný sen, a to podpořit děti, které to zvlášť potřebují. Pomáhá s administrativními a organizačními záležitostmi. 

lektorka

Terezie Petrusová

Jsem absolventka VOŠ sociálně právní. Po střední škole jsem zjistila že mě to táhne do sociální (pomáhající) profese. S dětmi se speciálními potřebami jsem se prvně setkala na praxích v rámci školy, tato cílovka mě velmi zaujala a proto jsem šla ještě na další praxe. Jedny praxe jsem měla i v soukromé školce. Řekla bych, že k dětem mě to táhlo už od mala, kdy jsem často hlídala příbuzné. Moje závěrečná práce při studia byla zaměřena na práci se žákem s mentálním postižením. V současné chvíli pokračuji na bakalářském stupni studia pedagogiky.

lektorka
Ksenia Mayorova 

Studuji na Vysoké škole ekonomické a od malička mám zkušenost s dětmi se speciálními potřebami. Můj bráška s postižením mě naučil trpělivosti a radosti z každého malého kroku. Od jeho narození pomáhám rodičům a získala jsem tak každodenní praxi. V létě jsem vedla příměstské tábory a momentálně působím jako lektorka na kroužcích pro děti se speciálními potřebami. Miluju, když mi děti vypráví své příběhy a ukazují mi svět svýma očima. Každé dítě je jedinečné, a proto k němu vždy přistupuji individuálně. Podporuji jejich kreativitu a odvahu zkoušet nové věci. Věřím, že děti jsou jako houbičky – učí se z toho, co vidí kolem sebe. Chci jim být dobrým vzorem a pomáhat jim vyrůstat v sebevědomé a šťastné lidi.

asistentka

Natálie Miňhová 

Je mi 21 let a studuji vysokou školu na UK obor učitelství pro 1. stupeň. Vystudovala jsem pedagogickou střední (předškolní a mimoškolní pedagogika). Absolvovala jsem hodně praxí s dětmi různého věku - v mateřské škole i ve školní družině. Jsem trpělivá, kreativní a přátelská. Rok jsem pracovala jako asistent pedagoga v 1. třídě, kde jsem zároveň vedla i kroužek anglického jazyka a doučovala češtinu a matematiku. Působila jsem na příměstském táboře jako vedoucí společně s mojí kolegyní. Dále několik měsíců hlídám přes společnost děti různého věku.

lektorka 

Karolína Nová

Profesně působím na základní škole, kde mám dvojí roli, která mi dává komplexní pohled na dětské potřeby:

• Asistentka pedagoga: Díky této pozici mám denní zkušenost s individuálními potřebami dětí a pěstuji citlivý a trpělivý přístup.

• Učitelka tělesné výchovy: Dětem s radostí předávám pozitivní vztah k pohybu a aktivnímu životnímu stylu. Můj úzký vztah k dětem a k pohybu mě motivuje k vedení těchto kroužků.

Věřím, že pohyb je klíčový pro rozvoj každého dítěte, a v našich hodinách pomáhám posilovat jejich sebevědomí, sociální dovednosti a radost z překonávání sebe sama.

lektorka

Johana Němcová 

K práci s dětmi jsem se dostala během studia na UMPRUM (ateliér Sklo a Socha). V rámci své pedagogické praxe jsem učila ve školce, na střední škole a později i gymnasiu. Přesto asi největší sebezkušenostní výcvik mi poskytlo vlastní rodičovství mého hypersenzitivního dítěte. Vyznávám respektující přístup, důležitá je pro mě empatie a otevřená komunikace. Myslím, že pro všechny děti je zásadní bezpečný prostor, kde mohou zkoušet nové věci, vyjadřovat se a objevovat - každý svým tempem a ve svých individuálních možnostech. V práci s dětmi se speciálními potřebami vnímám velký smysl, těší mě a umožňuje mi vidět svět mnohem barvitěji.